Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projekty zaměřené na výchovu aktivního občanství u žáků na prvním stupni ZŠ
Křešničková, Pavla ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Blanka (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou projekty zaměřené na výchovu aktivního občanství u žáků na prvním stupni ZŠ. Cílem práce je popsat důležitost výchovy k aktivnímu občanství na prvních stupních ZŠ, zmapovat projekty, které se věnují prohlubování vědomostí týkajících se role aktivního občana a zároveň inspirovat pedagogy, kteří budou mít zájem tuto problematiku začlenit do svých hodin. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů občanství a aktivní občanství, cíli výchovy k aktivnímu občanství, jejímu zařazení v kurikulárních dokumentech a zároveň popisem dvou různých projektů věnujících se této problematice. Empirická část se snaží najít odpověď na otázku, z jakého důvodu je důležité zařazovat výchovu k aktivnímu občanství již na první stupeň ZŠ, jaké jsou její cíle a rovněž jaká jsou rizika tohoto zařazení. Dále se tato část zaměřuje na již existující, ale také na teprve připravované projekty, programy a iniciativy prohlubující rozvoj výchovy k aktivnímu občanství u dětí na prvním stupni ZŠ. Tato část je realizována metodou hloubkových rozhovorů s lidmi, kteří se zabývají aktivním občanstvím a občanskou výchovou v České republice a zároveň mají zkušenost s programy takto tematicky zaměřenými. Z poznatků diplomové práce vyplývá, že je velmi...
Národní divadlo ve výuce výchovy k občanství na II. stupni základní školy
HLAVÁČKOVÁ, Petra
Práce je zaměřena na výuku týkající se Národního divadla v předmětu výchova k občanství a zjištění postojů žáků II. stupně základní školy k Národnímu divadlu, jakožto symbolu české národní identity a kulturního dědictví. V první části jsou obecně popsány kurikulární dokumenty na státní i školní úrovni, přičemž následuje analýza konkrétních školních vzdělávacích dokumentů vybraných základních škol ve vztahu ke zvolenému tématu. V druhé části práce je přiblížena historie a symbolický význam Národního divadla a současná organizační struktura této instituce. Ve třetí části jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření na vybraných základních školách spolu s vyhodnocenými odpověďmi respondentů, se kterými byl proveden rozhovor.
Příčiny nízké občanské a politické participace dětí a mládeže v ČR
Rousová, Jindřiška ; Potůček, Martin (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem nízké občanské a politické participace dětí a mládeže v České republice. Jako hodnotové východisko je použita teorie participační demokracie a teorie občanské společnosti. Práce se zabývá především organizovanou občanskou a politickou participací dětí a mládeže. Pomocí několika mezinárodních výzkumů je prokázáno, že v porovnání s ostatními státy, je občanská a politická participace českých dětí a mládeže na prokazatelně nižší úrovni. Oblast participace mládeže spadá do státní politiky o mládeži, a proto jsou v práci uvedeny základní veřejně-politické dokumenty, které se vztahují k tématu participace dětí a mládeže. V rámci práce byla provedena analýza aktérů, kteří se podílejí na tvorbě politiky o mládeži v České republice. Jsou zde také popsány možné způsoby občanské a politické participace dětí a mládeže, např. sdružení dětí a mládeže, školní parlamenty, politické strany, akademické senáty aj. Práce identifikovala hlavní příčiny nízké občanské a politické participace dětí a mládeže. V práci jsou navrženy také konkrétní opatření, která mohou pomoci zvýšit míru občanské a politické participace dětí a mládeže v České republice.
Výchova k občanství a environmentální výchova na základní a střední škole
Toužimská, Zuzana ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá environmentální výchovou mládeže a jejím významem pro přechod společnosti k trvale udržitelnému životu. Zdůrazňuje nutnost proniknout k jádru problému, kterým je citové odcizení současného člověka od přírody a životního prostředí. V teoretické části dokazuje existenci mnoha různých přístupů ke světu a možnost přiklonit se k tomu méně sebestřednému a více šetrnému. Dále předkládá východiska environmentální výchovy, její vývoj a především pak její trendy, které odrážejí dnes uvědomovanou potřebu zaměřit se na environmentální sensitivitu a osobní odpovědnost každého jedince. Ukazuje, že obě oblasti je možné rozvíjet v rámci občanských a společenskovědních předmětů, které pro začlenění environmentální výchovy poskytují značný prostor. Právě tyto předměty totiž zdůrazňují potřebu vychovávat studenta tak, aby si osvojil kompetence k tomu být odpovědným občanem společnosti i ohleduplným obyvatelem této krásné planety. Praktická část práce proto navrhuje konkrétní způsoby začlenění environmentální výchovy do občanských a společenskovědních předmětů, tak, aby vedly studenty k trvale udržitelnému životu ve společnosti i v celku našeho životního prostředí. Klíčová slova: hodnota života, ekologická krize, antropocentrismus, biocentrismus, ekocentrismus, trvale udržitelný rozvoj,...
Výchova demokratického občana na 2. stupni ZŠ
VÝLETOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá jedním z průřezových témat RVP ZV, které pojednává o výchově směřující k aktivnímu demokratickému občanství. V teoretické části se práce zabývá tématy: výchova k občanství, kurikulární reforma, klíčové kompetence, výchova demokratického občana, učebnice občanské výchovy. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, které je zaměřeno na výuku výchovy demokratického občana na základních školách a návrh pracovních listů, které směřují k naplnění očekávaných výstupů výchovy demokratického občana.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.